VIDEO: Đir kroz grad (1983, 1993, 2003)
8/1/2009,
56 komentar(a), zadnji:8/15/2009 3:42:30 PM
Pogledajte kako je izgledao Široki Brijeg prije 25 godina, prije 15 godina i prije 5 godina u filmu „Đir kroz grad (1983, 1993, 2003)“ koji je otvorio ovogodišnjeg filmski dio West Herzegowina Festa No.7.
Večeras na programu West Herzegowina Festa moći će te pogledati 10 filmova i poslušati 8 bendova, te nakon proglašenja pobjednika poslušati specijalne glazbene goste Rafaela Dropulića Rafu i njegov novi bend O'rades i za zatvaranje festivala zagrebačku hip-hop grupu Elemental. (suzy)
ovi u 2003 ništa nisu prikazali da valja samo nešto bezveze pričaju. PS malo smanjite muziku na WHF jer se ne može zaspati, a i vi ćete oglušiti jer je ono ipak PREVIŠE decibela.
01-08-2009
kiosk
14:41:36
sićate li se kad su sklanjali kioske?danas sve gazde.
01-08-2009
ja
14:56:15
30 puta auta vise 2003 nego 1983
01-08-2009
rogosic
15:01:35
Grad se nevjerojatno razvio... Oni koji ovdje nisu dolazili 10-ak godina, ga ne mogu prepoznati... P.S., lijep je bio, lijep ce i ostati...
01-08-2009
goga
22:35:00
Ljepši je bio prije.
02-08-2009
po
11:25:13
nazalost ruzan bio, ruzan sada, pa se nadam da ce ga uljepsat malo
02-08-2009
ana
12:06:31
Amsterdaaaaaaaaaaaaaaam ))- i miss u
02-08-2009
....
14:42:41
eno mene, pijem kavu u keje 93 i 03. haha možda ću je pit u keje i 2013. ko će znat.
02-08-2009
zg1
14:46:06
simpatično ....
02-08-2009
za po
15:06:13
Sto je, ne moze se okupirati gradonacelnicka fotelja, pa frustracije naviru na nos... Nevjerojatna je gorcina nekih ljudi, prema ovome gradu...Ali takvi su uvijek postajali i postajat ce dio ruzne, nedolicne, nedostojne i sramotne povijesti ovoga grada...Takvi ljudi su jedino ruglo ovoga grada...
02-08-2009
Za Rogosic
17:01:39
Majke ti šta je to izmjenilo grad u zadnjih 10 godina da ga ne možeš prepoznat.
02-08-2009
a
21:41:11
odlicna ideja i usporedba
02-08-2009
kamen
22:43:07
Za razliku od Čitluka, Posušja ili Ljubuškog, Širokom je BETON uništio dušu. Znaju li naši graditelji vrijednost našeg kamena i ljepotu kamenom obzidane okućnice umjesto suhih betonskih zidova.
02-08-2009
lijepo je u ...
23:35:13
lijepo je sad u kraju mom.... ) super pjesma
02-08-2009
darko domijan
23:37:01
?
03-08-2009
rogosic
00:59:43
Apsolutno sve... Uzmi slike, pa usporedi, pa ces vidjeti...Nikakav beton nije unistio dusu gradu... Mozda su trebali ostaviti livadu na mostu, pa da u centru pasu krave i brste koze? Jedino sto u centru hitno treba napraviti jest popraviti derutne fasade na kucama, ali vidim da se i na tome radi. Samo, rijec je uglavnom o privatnom vlasnistvu suvlasnistvu, i tu bi se moglo nesto napraviti jedino izmjenom urbanistickoga plana, ili u dogovoru vlasnika suvlasnika s nadleznima. Dakle, o gradu govorimo sve najbolje, a onome tko ima nesto protiv, ostavljeno je na dispoziciju odabir drugoga mjesta koje je ugodnije za zivot. Toliko.
03-08-2009
AJ
10:05:52
An error occurred, please try again later.
03-08-2009
noone
11:10:43
selo prije selo sad
03-08-2009
arof
12:30:46
Ako ti je Siroki Brijeg selo, onda budi ljubazan, postani gradjanin i ukloni se iz njega...
03-08-2009
?
12:32:49
Zar ovo nije 2009. god. a 2003. godina je bila prije 6, a ne 5 god, zar nije tako...?
03-08-2009
za rogosic
12:37:06
Slažem se sa tobom... treba se uredit centar, popravit cestu (rupa do rupe), nogostupe popravit, stavit stupove da se ljudi ne mogu parkirat gdje im padne na pamet (pogotovo cesta koja s mosta ide prema Borku), i što više zelenih površina... Primjetila sam i ja da se obnavljaju fasade ali ima tu još posla i nadam se da neće trebar 10 god. da se nešto od toga popravi nego i prije.
03-08-2009
ttt
14:04:54
mala je to razlika od 1983 do 2003 jedino što se baš ističe to je noviji vozni park, a grad samo kuće i izgrade starije tridesetak godina
03-08-2009
ma daj
18:53:21
ne serite čuj nema razlike, to isto nema ni na trgu B, Jelačića nema od sad pa 100god, 83 nema nijedne nove zgrade otp, danas LIjanovići, hotel, di soldina zgrad, pa Baraćeva, di Kitići preko puta policija i sud, tamo di sam se nekad kupao sad banka, ma nema nikakve razlike grad se proširio 700 nitko nije snimao trn nekad i danas niđe veze onda i sad tako da ovi pesimisti slijepih očiju malo PROGLEDAJU
03-08-2009
s
20:41:41
fora je ovo za vidjet.ima razlike,nemože se reć da nema.al mislim da bi i sad bolje bilo da je dvosmjerna kroz cjeli grad,od pecare do klanca i do županije da je dvosmjerana,a neka ona uz kruninu stranu ostane dvosmjerna.moćnije bi iztgledalo.lijep je naš Široki Brijeg,dosta je i velik,ima dosta i stanovnika,kažu da sad sam grad ima oko 13 000 stanovnika,centar i naselja okolo,a cjela općina sa svim selima okolnim koja spadaju u Široki Brijeg oko 32 000,nije to malo.Široki Brijeg bi mogao bit najljepši grad u Hercegovini,samo da ga je još malo sredit,centar fasadu na onim zgradama oko mosta,kolodvor,onaj dio gdje se uparkiravaju autobusi stavit pokretne rampe,tako kad autobusi ulaze ili izlaze da se podižu.netreba cjeli onaj parking ispod hotela i robne kuće,nego samo gdje ima onih par parking mjesta za autobuse to ogradit,to onde sredit malo i ono je sasvim dovoljno.da se auta neparkiraju onde,posebno vikendom navečer.i nebi bilo loše da se onaj prostor gdje se kupuju karte,gdje je agencija miškić bus i ostale natkrije i napravi negdje wc.nešto slično kao u Ljubuškom,nije veliko al lijepo.treba normalan kolodvor našem gradu.nek se malo uredi onaj prostor oko duvanjske stanice,šta bilo nek bude ondje samo nek nije onako.malo isto sredit i semafore,zastarili su.nebi loše bilo i zgradu županije izvana renovirat,i stavit na nju neki natpis zhž,kad ovi iz susjedni mjesta dođu da je znaju nać.i tako,još par sitnica...i Široki bi procvatao.gospodo iz općine i županije,de malo,da nam svima bude ugodnije za živit.Široki Brijeg to zaslužuje.jer imamo dosta stvari goje druge općine nemaju.naš samostan je predivan,gimnazija,likovna akademija,pa i onaj prostor oko gradskog bazena,šetalište u borku,šetalište na brijegu.tu je i sport(košarka i nogomet),dolaze tu razni klubovi svako malo.malo vi koji o ovim stvarima odlučujete upregnite pa da bude još sve to bolje i ljepše.
03-08-2009
jd
21:16:08
sekundač? elemental??? zakaj to prije nisu opbjavili
03-08-2009
rogosic
22:37:02
U dobrom se dijelu slazem sa s, samo ne bi li predstavljalo problem za parking mjesta kada bi se uvele dvosmjerne ulice? Od vrha Krunine strane, pa niz grad sve do cafe Granda ili hotela su parking mjesta, i od njih opcina koliko toliko puni proracun. Dakle to bi predstavljalo dvostruki problem, a vrhunski prometni inzenjeri su se usuglasili da ce cikulacija prometa kroz grad se najbrze odvijati onako kako se sada odvija. I zaboravili smo spomenuti i mrtvacnicu, koja bi uskoro trebala zapoceti s radom.
03-08-2009
sve isto
22:58:53
sve isto samo na robnoj umjesto OTP (ovdje trošite pare) piše OTB (ovdje trošite bonovr) -P
04-08-2009
haha
11:17:04
volim ja svoj grad,ali ne mogu baš reći da je lijep.Pogotovo ono ruglo u centru od starih kućerina.Vidim,boje se fasade,ima nekih malih pomaka,nadam se da će se nastaviti.Centar nam je zaista ruglo.
04-08-2009
ČUVAR GRADA
12:33:21
prošli su me trnci...
04-08-2009
za ma daj
16:46:29
pa normalno da nema razlike široki je rupa bijo i osta,nabrajaš neke zgrade koje su lopinari napravili a sigurno si jedan od njih jedi g....
04-08-2009
h
16:47:33
a ti neodgojena kretenčino nemoj boga vrjeđat jado jadni
04-08-2009
nostalgičar
20:44:42
super mi je ona 1983 meni 13,sve ko u nekom prošlom životu
05-08-2009
za za ma daj
14:04:17
Slusaj jadnice Napravili "lopinari" te zgrade ili ne, renovirali nesto sami gradjani ili ne, zasadili nesto sami gradjani ili ne, uredio nesto sam grad ili ne, nije bitno toliko koliko je bitno da grad puno ljepse izgleda. Ocito odavno nisi bio u njemu ili te strah doci, ili su ti frustracije navrle na nos sto ti nisi ni za sto, pa da i sebe ubrojis medju "lopinare". Osobno nisam lopinar, ali ne zavidim njima zbog toga sto i oni sami i njihove obitelji snose odredjene posljedice, a ja se nadam da si u stanju zakljuciti kakve su to posljedice...Ili mozda ne? Zato se pomoli Bogu i ne blati ono sto je oku, uhu, srcu i dusi drago vidjeti, cuti, dozivjeti, a to je cinjenica da je Siroki Brijeg gradina, a ponovno naglasavam kao neki iznad, ako ti se ne svidja u njemu, izgubi se iz njega, ne dolazi, ne citaj o njemu, ne gledaj nista o njemu, jer upamti, ni Siroki Brijeg ne voli hrdje kakva si ti.
05-08-2009
lol
15:24:35
svaka čast za komentar iznad.slažem se.Široki Brijeg je naš,naš ponos,ponos hrvatski,tako zbore širokobriježani u duši.stanje je se dosta u Širokom promjenilo,napravilo je se dosta tog,izgleda sad to sve bolje nego prije 15tak god.istina ima ono još stvari koje treba uradit,npr.zgrade u centru,na mostu,fasada na njima,i itd.al bit će,polako.Široki Brijeg živi vječno.
06-08-2009
MK Široki
09:53:11
ja mislim da svatko ovde voli da je iz Širokog Brijega,imaju pravo kad kažu ne sviđa mi se ovo,ono,pa pogledajte samo Penavića kuće u centru grada,treba hitno napraviti taj fucking kolodvor kod Soptinih kuća koji prave već više od 15 godina,treba staviti kante za otpadke na rasvjetne stupove,popraviti one šahtove po trnu koji su postavljeni ima tek pola godine a vidite kako izgledaju i kvare naša vozila a i nesigurni su pa tako i oni uz pecaru koje je radila ona firma od Soldića koja kupi svaki tender,Radio Široki Brijeg da malo više služi ovome gradu a ne da nam i zrak naplaćuju,napraviti nogostup sve do raskrsnice u Knešpolju(Čulina-Sjemenarna),smanjiti godišnje poreze na tvrtke...............ma ovde izgleda ništa ne valja,mogao bi pisati do jutra Pozz svima,sad je vrijeme devetnica pa idemo moliti
06-08-2009
keja
16:25:33
hahahahaha netko sjedi u keje
06-08-2009
za MK Široki
19:26:58
Je li ti znas da su te kuce u privatnom vlasnistvu, suvlasnistvu ili zajednickom vlasnistvu? Gradska vlast na to moze samo djelimicno ili nikako utjecati...Zasto treba "HITNO" izgraditi kolodvor kod Soptinih kuca, kad uredno funkcionira i postojeci??? Koje sahtove? Cije su auto pokvarili? Prvi put od tebe cujem da su necije auto pokvarili. Sporije vozi Trnom, po ogranicenju,. Daj barem jedan argument, kojim bi obranio tezu da su sahtovi niz Pecaru nesigurni, i kako uopce mislis "nesigurni"? Smanjiti poreze na tvrtke u gospodarskoj situaciji u kojoj se drzava,a samim tim jedinice lokalne i podrucne samouprave nalaze???hahahaaaaahaahahahahaaa...Kako vec nekoliko puta zakljucismo, ako ti ovdje nista ne valja, dimi odavde, ustav ti jamci pravo na slobodu izbora stanovanja....
06-08-2009
za komentar
22:09:15
iznad.kolodvor normalan Širokom treba pod hitno.uredit postojeći,zabranit parkiranja vozila na njemu,natkrit ga polovično,i napravit wc ili napravit novi kolodvor u klancu.al mislim da je bolje uredit postojeći.ti ga očito nekoristiš pa nevidiš da ono nije ni blizu kolodvora.a za šahtove(po pecari i trnu) se i ja slažem da se ono puno bolje moglo uradit to će potvrdit i 80posto širokobriježana.kad se voziš iz pravca trna prema centru doslovno moraš prelazit na drugo stranu,jer je katastrofa napravljeno,rasklapaju se auta od onog.očito voziš službeno,pa ti nesmeta,ha ha ha.čovjek je naveo par primjera što nevalja ili šta misli da bi trebalo promjenit,sve je u pozitivnom kontekstu.za tvoju informaciju postoji i sloboda govora.a ti odmah dimi odavde,strašno.
06-08-2009
za za komentar
23:21:01
Naravno da ne treba pod hitno, ja i sva moja ekipa koja ga koristimo smo prezadovoljni, pogotovo sto je sam kolodvor smjesten u samom centru grada, gdje su pri ruci i taxi-i, itd. Sto se sahtova tice, to nece potvrditi niti 9 posto Sirokobrijezana, jer ja vozim osobni automobil, i nikada nisam imao problema s "rasklapavanjem", mozda je u tebe neka kineska marka automobila koja se rasklapa brzo, provjeri da to nije u pitanju, hahaha. Vecina koja dolazi sa strane nam hvali ceste (musina strana, zaobilaznica), a razlog iskanaliziranosti ceste na Trnu treba potraziti u cinjenici cestih radova (osobno provjereno kod nadleznih ). Pa zato sto postoji sloboda govora, ja sam se oslobodio i dao mu savjet, ali ovdje ne mozemo govoriti o slobodi govora, vec o slobodi izrazavanja misli, jer kao sto znamo govori se usmeno, a ovdje je rijec o pismenom izrazavanju misljenja. A ako hoces, svakome gradu na svijetu mozes naci manu, ovdje su nadlezni zatrpani lavinom kritika, savjeta, upita, problema, zahtjeva... ... ... i svjesni su svih problema, ali im se ne moze spocitati da nisu u stanju uraditi kolodvor u zadnjih 15 godina. Pa samo pogledaj projekte koji su u Sirokom izgradjeni u zadnjih 15 godina i tko iza cega stoji, pa ces dobiti odgovor na pitanje zasto nema futuristickoga kolodvora. Kad se izgradi kolodvor, kritizirat ce te "u pozitivnom kontekstu", da fali aerodrom, zeljeznica (metro), autocesta...
07-08-2009
Ti
08:41:41
si stvarno bolestan i sigurno radiš u općini
07-08-2009
za prezadnji
14:46:03
komentar.ovaj je definitivno neki iz općine.što se tiče kolodvora u širokom brijegu,ono se uopće nemože ni nazvat kolodvorom,šta je s tobom,ono treba renovirat ili napravit gdje je nasuto ono u klancu.lokacija mu je idealna.a šta kad kiša pada a čekaš bus za mostar kad ideš na faks ili vraćaš se iz škole pa čekaš bus za neko selo,gdje je mu je wc.pa čime ste ti i tvoja ekipa to onda prezadovoljni?osim lokacije.mrtvačnica je jedno vrjeme bila prioritet al eto kraju je.pohvale za to.sad bi stvarno trebalo se malo zabavit s kolodvorom.i ovo za ceste,iz aviona se vidi da ono po pecari i trnu nevalja,da je nakaradno urađeno.i nemoj sad prebacivat na musinu stranu i zaobilaznicu,to nije spomenuto.to će savki širokobriježanin potvrdit(da ono po pecari i trnu nije dobro urađeno) osim tebe i tvoje ekipe.a šta ćeš neko prije shvati neke stvari netko kasnije.
07-08-2009
za za predzadnj
16:57:15
Jesam bolestan, ako pod bolescu podrazumijevas glavobolju koju imam od mnogo umnih napora.Nisam u opcini, niti bih ikada tamo bio. Kada pada kisa, normalan ce covjek, pri izlasku iz kuce, ponijeti sa sobom kisobran, a nece voditi racuna o tome ima li kolodvor ili neki drugi javni objekat zastitu od kise. Kolodvor o kojem ti ovdje pises, trenutno je neostvariv, a to se moze potvrditi i opravdati, ako se ima u vidu nacin na koji se u opcinskom vijecu i poglavarstvu donose odluke, zaključci i drugi pravni akti. Mrtvacnica je bila prioritet iz razloga sto je, mora se priznati, bila pomalo sramota za grad od preko10 000 stanovnika, da nema mrtvacnicu, a kolodvor postoji kakav-takav.Prema tome ako su gradski oci ocijenili da je prioritet mrtvacnica, a ne postavljanje krovnih konstrukcija na kolodvoru, i krpanje par rupica po gradskim prometnicama, onda to ima da se radi. A vecina gradjana ih je u tome poduprlo. I mora se priznati, donijeli su racionalne odluke. Znas i sam da se iz zupanijskog proracuna krpi opcinski, pa prema tome, ne mozemo imati i ovce i novce. Puno veci problem je jedan objektivni problem kojeg se ovdje, kako se cini, nitko nije dotakao je kanalizacija. A svjedoci smo da se cak i na tom problemu radi. Dakle, suludo je ocekivati da se krpaju rupe po cestama, a onda nedugo zatim ponovno kopaju rupetine po cestama, na istim mjestima na kojima su se krpale rupice. Suludo je ocekivati da se sva sredstva iz opcinskoga proracuna utuku samo i grad, nadam se da si svjestan da postoje sela, i da se u njih treba podosta utuci novca, vise nego u sami grad. Ako to sve imamo u vidu, nije tesko zakljuciti da ce neki projekti u gradu ipak morati pricekati bolja vremena, iako ih je ogroman broj efikasno realiziran.
07-08-2009
za iznad
18:43:19
da tebe glava boli od umnih napora kako tvrdiš,onda bi pomislio da se mislilo u komentaru i iznad na zimsku kišu,vljda znaš kako zimi kiša pada jako,da ne pomaže kišobran.i kad već iznosiš neke činjenice,napomena sam grad ti ima 12-13 000 stanovnika,a cjela općina oko 30 000,i ta sela što spominješ,broj i njihovih stanovnika ulazi u ukupnu brojku.
08-08-2009
za za iznad
00:11:59
Kisa pada isto u sva cetiri godisnja doba i u proljece i u jesen i u zimu, i u ljeto. Dakle, potreban je samo malo kvalitetniji kisober, ne onaj kupljen kod Kineza, provjeri da li je tvoj kupljen kod Kineza. Da to nije izvor zala vezanih uz zimsku kisu. Kakvu "ukupnu brojku"?
08-08-2009
za izmad
12:01:36
pada kiša u sva četri kodišnja doba,al ne istim intenzitetom i trajanjem,tebi znači isti ljetni pljusak i ona zimska kiša koja pada po par dana,i nekad zna padat,što se kaže u našem narodu "pada iz neba i zemlje."i ovde se vidi da se nebaviš umnim naporima kako se predstavljaš.netko ko se bavi takvom posolvima sigurno nebi takvo što izjavljivao.i koliko me pamćenje služi nema ti kod nas kineske prodavnice već dulje vrijeme,gdje je bila sad je onde mesnica.hoćeš da ispadneš pametan,a polako toneš i toneš,što ze tiče rasprave.
08-08-2009
wow
14:57:07
Koja značajna promjena u našem velegradu od prije i sad,obojala se zgrada na mostu
09-08-2009
cdn
20:32:11
Slazem se sa hahaha. Zbilja volim svoj grad ali treba puno toga popraviti. Osobno meni je drazi, puno drazi , bio 1983.Nostalgija me lovi kad vidim video iz te godine. Rijetko dolazim u Siroki jer zivim jaaako daleko ali kad god dodjem komentiram da mi je grad bio drazi 80ih godina. Ali to je samo moje misljenje koje uopce nije bitno. Lipi pozdrav svim dobronamjernim Sirokobrijezanima ma gdje se nalazili.
09-08-2009
ccccc
23:03:54
1983 je bio jako čist
10-08-2009
za za izmad
22:47:25
Najprije, ne kaze se "izmad", nego "iznad", sto ce reci da si neobrazovan, a i bezobrazan. A sto se tice kineske prodavnice, zasto nuzno netko iz Sirokoga kupovati u Sirokom, moze li npr. u Nevesinju?
13-08-2009
JA
17:55:38
Kako je lijepo nekada bilo a sad sami kafići uz cestu i gleda se tko će proći i s kojim autom.
13-08-2009
zNA
20:27:08
70-te, 80-te, 90-te, 2000-te, sutra 2010-te, bio u Širokom ili dolazio svakih 5-10 godina, nema baš neke bitne razlike. Jedina razlika je da su isti zamjenili 88 titovih(namjerno malim slovima)ruža za križ. Osjeća li se narod bolje? Osjeća li se današnja omladina bolje od one omladine prije, danas svojih roditelja? Ima li ova omladina bolju budućnost od one omladine prije? Mogao bih tako stotinu pitanja. U čemu je Široki bolji? Jesmo li iz njega iskorijenili rodijačke veze i nepotizam ili je to i danas, kao i nekada, jedino mjerilo vrijednosti? Jesu li danas ljudi pošteniji? Jesu li danas zadovoljniji? Hodam Širokim svaki dan, puno godina, i prije i danas i ne vidim poboljšanja. Vidim gore, puno gore. Nije Široki gomila straćara. Široki su ljudi koji u njemu žive. Može li biti bolje? Ma može puno bolje. I sam se trudim da dam svoj obol da bude bolje, ali teško je. Ne i nemoguće. Najteži je ovaj život od danas do sutra. Prekosutra je Velika Gospa. Ne brine nas mnoge što će biti prekosutra, samo zato jer nas brine što će biti sutra za ručak. Ne za mene. Za djecu.
13-08-2009
ANTIMON
21:44:06
Ovaj komentar iznad kao da citat iz nekog ekonomskog teoreticara npr. Karla Marxa. Gotovo djeluje zastrasujuce, i to za nekoga tko nije upucen u situaciju. Akt zamjene "MAJMUNOVIH" ruza krizem, predstavlja akt milosrdja za citavu Yugu, jer znamo da je "MAJMUN" bio diktator i totalitarist, i mnogi s nasih prostora su gadno "NAJEBALI OD MAJMUNOVE RUKE", a zaista mislim da nije potrebno ponavljati kako, jer imena "MAJMUNOVIH" zratava i dan danas odzvanjaju kroz gorki plac i bol njihovih obitelji. Na sva tri prva pitanja odgovaram afirmativno. Na cetvrto postavljeno pitanje odgovaram u mnogo, mnogo, mnogo toga (vidi u komentarima iznad ). Na peto pitanje, na zalost, mora se odgovoriti negativno i sloziti se sa tvojim opazanjem. Sto se tice autoupita o postenju i zadovoljstvu ljudi, potrebno je naglasiti da se radi o apsolutno subjektivnim dojmovima svakoga gradjana, te bi naravno, bilo glupo generalizirati stvar u takvim pitanjima (za razliku od npr. prva tri). Slozio bih se s tobom i s tim da moze biti bolje, te ti izrazavam sve pohvale vezane uz nastojanja zivot u nasem gradu uciniti boljim. Slazem se i s tim da Siroki ne predstavlja gomila stracara, medjutim nikako ne treba situaciju u gradu okarakterizirati kao "ukletu dolinu zavijenu u gustu crnu maglu". Ako se vec mora izdvojiti neka opcedrustvena bolest vezana za "duh naroda", to bi definitivno bio snobizam koji vlada nasim drustvom, i koji se percepira neposredno nakon rata kada je nekolicina ratnih profitera-smradova isplivalo na povrsinu nasega drustva i istaklo se materijalnim bogatstvom i trbusinama dobivenim od prasetine, janjetine, i piva, te time dobar dio pucanstva, ne samo naseg grada nego i Hercegovine, povuklo u deveti krug pakla snobizma. Upravo bi se u ovome mogao potraziti odgovor na pitanje koje glasi sto sutra pojesti? Naime, veliki postotak ljudi koje sam spomenuo kao snobove, hoce pokazati ostalim ljudima okarakteriziranim kao snobovi, da oni "IMAJU", pri tom ne vodeci racuna o osobnim mogucnostima. Da skratim auto, umjesto punog hladnjaka, markirana roba, umjesto punog hladnjaka itd. Zaljenja su vrijedni samo oni ljudi, koji nemaju ni pun hladnjak, ni adekvatne stambene uvjete, ni markiranu robu, ni uvjete za obrazovanje djece...Napomena ni snobizam ne treba generalizirati, ali o njemu mozemo govoriti, jer se u par navrata pisalo o tome. Toliko.
14-08-2009
cdn
03:40:29
Siroki JESU ljudi koji u njemu zive. I zbilja nije vazno kakve zgrade imamo nego kakvi ljudi u tim zgradama zive. Nije vrijeme za kritike ,ali kao sto je Netko prije 2000 godina rekao,iz ljudskoga srca sve izlazi. Trebamo na sebi raditi pa ce sve drugo biti bolje.
15-08-2009
zNA
09:52:48
Lako je lijepiti etikete(obično ljudi govore o sebi) i kriti se iza prividne idile i zagrebati malo po površini vlastitog snobizma. Problem je duboko u svima nama i kada ga shvatimo i prihvatimo (kao alkohiličari, drogeraši i ini ovisnici) onda ćemo imati šansu za oporavak i sanaciju, ali nikako ne i izliječenje, jer napravljena šteta se nikada ne može više popraviti. Divim se onima koji su "zabili glavu u pijesak", idu linijom manjeg otpora i koriste se parolom "snađi se" i od svoje sebičnosti su uskraćeni da vide ikoga oko sebe osim onih koje treba tapkati po ramenima jer im dozvoljavaju da ližu njihove mrvice,dobivajući beneficije,naputke i vodilje za odgoj vlastotoga podmlatka dajući im svjetlo uzora u sebi samima. Ponavljam još jednom, ako je to njihov smisao života, kapa dolje majstore. Ja se sa tim ne zadovoljavam. Ja hoću više i za sebe i za druge ali na način dostojan čovjeka.
15-08-2009
ANTIMON
15:42:30
Lijepa rijec omotana u celofan gluposti veliki je egzekutor moralnog ubojstva. Slusamo ju gdje god se nalazili, sto god upalili, sto god otvorili, u kaficu, u crkvi, na ulici,na sceni, u politici... Lijepo blagoglagoljanje lijepo je slusati, ali ga nije lijepo razumjeti. Tako i nas grad obiluje "moralnim feederima", koji su lazno skromni i uvjereni su da su homofili, a zapravo su monstre od ljudi. Upravo takvi su se pokazali i kroz povijest, a i danas se pokazuju kao ogromna opasnost za njihovu okolinu. Takvi ljudi, ovijeni u velo licemjerstva, na zalost, nuspojava su nase drustvene zajednice, koja se uvijek isticala po vjeri, domoljublju, bratoljublju. Da ne bude zabune, takvi bi za ostale najvise doprinijeli da se maknu daleko od svih, tamo iza sedam gora, sedam mora, i sedam planina. Tada bi prosipanje svoga "duha", ostavili sami za sebe, i uzivali u tome, ili bi sagorjeli kao dva grama baruta pri temperaturi od 1230 celzijevih stupnjeva, u samoci i siromastvu duhovne kreativnosti.